söndag 12 september 2010

Höstens frammarsch

Hösten är den jobbigaste årstiden tycker jag, allting multnar ner och dör, det blir mörkare och mörkare och man vet att man har hela den kalla och mörka årstiden framför sig.
Då gäller det att söka tröst i sommaren som gått, mitt blåregn till hör definitivt det som tröstar mig ganska bra...




Man kan nästan känna doften från blåregnets blomklasar...

Mina New Dawn rosor mår inte så bra iår. Misstänker att jag kommer att få ta bort alla tre, tyvärr. Det är dels någon sorts rost på dem, dels någon rosstekel.
De klipptes ned rejält i början på sommaren, får väl se om de verkar bättre nästa sommar. Om inte blir det tomt i rosenspaljen.



Ett vackert foto på en New Dawn ros har det ivarje fall blivit...

5 kommentarer:

  1. Kanske hjälper det att skära ner dem till marknivå?
    Hoppas det för de är verkligen vackra där de står.
    Ditt blåregn kan man ju bara drömma om!
    SÅÅÅÅ AVUNDSJUK!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Åhhh så fint ditt blåregn är! Underbart! Jag förstår att det tröstar riktigt bra!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart blåregn!
    Rosen är också vacker, hoppas att dom inte behöver tas bort!
    Ha det riktigt gott!
    Christina

    SvaraRadera
  4. Blåregnet är fantastiskt vackert, helt underbart! New Dawn är mycket vacker, synd om du måste ta bort dem! Jag säger som Linda,klipp ner dem helt och se om det hjälper!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  5. Mina New Dawn blev ner klippta till marken i våras pga. den kalla vintern. Men kom snällt under sommaren. Hoppas hoppas dom klarar den här vintern också. Fantastiskt blå regn!!

    SvaraRadera