söndag 13 mars 2011

Kan det vara bra nu?

Ja jag vet inte annars hur jag skall uttrycka mig. Tycker att det räcker med motgångar och tråkigheter för ett långt långt tag framöver.
I morgon opereras maken för ett stort och mycket smärtsamt diskbråck. Detta diskbråck har plågat honom sedan början av december, nu äntligen är det dags att åtgärda det.

Att operationen sammanfaller med begravningen av en nära anhörig till helgen, ja det får man ju liksom bara ta. Sannolikheten att maken kan sitta i en bli flera timmar redan till helgen är inte så stor.
Tänker på det gamla ordspråket " i nöden prövas vännen" -så sant det är! Så länge som man själv ställer upp som lyssnare och tröstare, då finns det vänner. När sitationen blir den omvända, ja då försvinner flera stycken, knepigt det där!





Jag hoppas det blir lugnt ett tag framöver, det känns som om det behövs lite vardags lunk utan dramtiska händelser i släkt eller familj.
Dett är säkerligen den första gången på väldigt väldigt länge som jag inte börjat förkultivera någonting, och jag har inte heller lust till det!
Tur att det finns färdiga plantor att köpa!

5 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna att operationen ska gå bra.

    Ta hand om dig Monica, kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. STORA Kramar till er allihop!

    SvaraRadera
  3. Jobbigt när det är så där mycket som händer! Jag skickar en styrkekram!

    SvaraRadera
  4. Livet går upp och ner, men ibland känns det som om det är väldigt mycket ner när allting händer på en gång. Men även om det känns otroligt går det faktiskt upp till slut ändå....
    Och du får veta vilka som är dina riktiga vänner, även om de kanske inte är så många.
    Massor med kramar till dig

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för din man och skickar många varma kramar till er båda.
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera