söndag 6 mars 2011

Kan man sälja is?

Jag är, precis så många andra, fruktansvärt trött på vinter is och snö. De senaste dagarna med lite töväder har förbättrat situationen avsevärt för de allra flesta, dock inte på vår tomt...

I skuggan av ett berg ligger snön kvar VÄLDIGT länge...



Detta ska väl förhoppningsvis bl en damm igen, med fiskar som förhoppningsvis har överlevt även denna vinter, men det tar nog lite tid innan vi vet om det finns fiskar kvar även i år!


Tittar man ner i detta hål får jag accociationer till ishavsborrning, långt ner i den djupa polarisen! Eller varför inte Grand Canyon!



Någon som känner för att sig sig ett litet dopp i vår vedeldade badtunna? Det tar bara några veckor till att tina upp den, sen är det bara att börja ;)



Så ser det ut här idag, på andra sidan dalen jag bor finns ingen snö kvar, gräset är framme och ingen livsfarlig is på uppfarterna...Ibland blir man lite avundsjuk, men jag vet ju att våren tar sig hit också, även om det just nu känns som om det tar VÄLDIGT lång tid.




5 kommentarer:

  1. Samma här hos mig, massor av snö kvar överallt i trädgården! Dröjer nog ett bra tag än innan några vårblommor kan titta fram här! Vi får ha tålamod ett tag till:)
    ha en fin ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag förstår din känsla precis. Det känns som omdet tar evigheter för all snö och is att försvinna.

    Ha det gott medans du väntar,
    Kerstin

    SvaraRadera
  3. Det ser holians kallt ut i badtunnan. Jag längtar också verkligen till våren, när jag äntligen kan flytta ut till mitt sommarparadis igen.

    Lev väl i väntan på de lumma vindarna!
    Håller tummarna för att fiskarna har överlevt.
    Hälsningar från Birgitta, alias Red Top

    Du är välkommen att titta in på min blogg.=) Kärringen har äntligen vågat starta blogg. *giggle*

    SvaraRadera