måndag 3 oktober 2011

En otrevlig händelse mitt i bland folk!

Ja, idag hände det verkligen en högst otrevlig händelse.

Jag skulle hämta sonen vid ett litet torg i västra Göteborg för att vi skulle kunna samåka hem. Sagt och gjort, jag parkerade bilen där vi skulle mötas, och passar på att ringa ett samtal under tiden jag väntar på att sonen skall dyka upp.
Helt plötsligt står sonen utanför bilen, nästan sliter upp dörren och tar sig in och sätter sig, (låser också bilen innifrån vilket jag inte märkte omedelbart) samtidigt som han väser till mig: kör för fan, kör...Lite förvirrat tittar jag på honom, men gör som han säger och startar bilen och kör iväg.

Avslutar samtalet en stund senare och frågar genast vad var det där frågan om? Jag trodde väl egentligen att det kanske var en lapplisa som stod och klockade mej för att snabbt kunna lappa mej...men så var det inte.

Sonen berättade då att han, när han var på väg bort mot mig i bilen, blivit tilltalad av 2 män i 30-40 årsåldern, eftersom han inte hörde vad de sa, tog han ur ena hörluren och sa: Ursäkta jag hörde inte... Det räckte tydligen för de började genast kommentera sonens klädsel och utseende, dessutom på ett ganska hotfullt sätt. Sonen hade mer eller mindre ignorerat vad de sa, han fortsatte att gå mot bilen, När de såg detta, då följde de efter! När sonen satt sig i bilen, och väser till mig att köra, då var de på väg mot bilen!

Så omedveten om dramatiken runt omkring mej körde jag, jag höll ju fortfarande på med mitt samtal. Men när jag fick det återberättat blev jag helförbannad och skärrad, kände mest av allt för att vända och skälla ut dessa 2 idioter! Sonen sa att nykterheten inte var så bra hos dessa 2 individer, men det är ju knappast nån ursäkt. Men det kanske var lika bra att jag inte körde tillbaka.

Så slutsatsen av detta måste bli: Inte ens kl 16:10 mitt på Mariaplan i Göteborg, kan en kille som gillar kläder och gärna klär sig väl, undvika att bli påhoppad av hjärnbefriade idioter, jag trodde i min enfald att de var för fega för dagsljus och helst höll sig till nattmörker, men det var tydligen fel...

Vad kan man bära med sig för att försvara sig?


4 kommentarer:

  1. Sinnessjukt, det finns inte ord för sådana idioter♥

    SvaraRadera
  2. Men fyyyy!!! Så olustigt att träffa på såna idioter!

    SvaraRadera
  3. Tid på dygnet är inget hinder för idioti. Idioter är som bakterier, finns överallt, parasiterar på andra individer och förökar sig med förvånansvärd hastighet. Hälsa sonen att han skötte sig bra, det hade knappast gått att göra på något annat sätt.

    SvaraRadera