måndag 15 februari 2010

Cessi, minstingen i familjen

Nu är det hög tid att fortsätta med presentationen av de fyrfota familjemedlemmarna, så nu har turen kommit till Cessi.
Cessi är en sk "hittekatt", ett sorgligt ord för en sorglig händelse. Någon hittar en katt som antingen avsiktligt blivit utslängd, eller så har någon stackare förlorat sin lilla katt.
I detta fallet misstänker jag att det var det senare som inträffade, nämligen att hon kom bort från sin ägare, redan som liten kattunge.
Cessi upphittades på ett industriområde där en vän arbetar, Cessis smala lycka var att detta var rätt människa att springa på, eftersom detta är en person som älskar katter och inte tvekade att ta till sig ytterligare en katt, fast hon själv hade flera stycken.



Lappar i närområdet sattes upp, men ingen kändes vid lilla Cessi. Lite egedomligt faktiskt, för hon var välnärd och hade gott hull, var absolut inte rädd eller skygg. Så någon borde ha saknat sin lilla kattunge, hon kan inte ha varit mycket mer än 3 månader när detta hände.



Nåväl, eftersom min vän hade lite svårt att härbärgera ytterligare en katt så...ja det var svårt att inte smälta för de första korten som jag fick se av henne.
Liten, grå, och med en (tyckte jag då) vädjande glimt i de gröna ögonen.
Det blev ganska snabbt bestämt att hon fick flytta hit och bli västkustbo.



Cessi är en stor personlighet som tillför ytterligare en dimension på kattägarskapet, hon är pratsam liten dam som dessutom gärna bär omkring på saker och gömmer dem, senast för ett par dagar sedan försvann ett örhänge för mig...
Tack för att det blev jag som fick bli hennes nya matte!



2 kommentarer:

  1. OJ vilket vuxet litet ansikte hon har fått! Lilla snuttan.. :) Tack för att du visade upp henne! :)

    SvaraRadera
  2. Så stor hon blivit! Jättesöt förstås. Spanar katt-tv gör hon också :D

    SvaraRadera