torsdag 25 mars 2010

Återbesök

Ja minsann, idag poserade han snällt för den närgångna kameran igen. I morse hade han med sig sin partner men hon var lite skyggare och ville inte gärna vara med på bild. Skygg kan man inte beskylla den här herrn för att vara. Inte ens när man knackar på rutan bryr han sig, han vrider bara på huvudet som för att fråga - ja, vad vill du?









Vackra är dom att i alla händelser. Det känns fortfarande speciellt att komma så nära och kunna föreviga besöket (igen). Eftersom vintern har varit så tuff för alla djur så lät jag dem återigen få käka upp koltrastens äpplen, tror att bocken smaskade i sej 4-5 stycken under dagens visit. Fast nu blir det väl snart dags att försöka skrämma (!) bort herr och fru rådjur ut ur trädgården, det är ju som sagt inte fullt lika roligt när allting är skövlat av hungriga rådjur. Men än så länge finns det inget mer än äpplen att äta.



Kanske inte är så konstigt att hunden är mycket intresserad av dofterna på utsidan, det doftar ju rådjur runt hela tomten...Som synes poserar även Lova glatt!

Har nu fått flera rapporter om massiv fiskdöd i trädgårdsdammar runt om, jag börjar bli mycket oroad över tillståndet i min damm. Isen är fortfarande rejält tjock, inga som helst problem att gå på den. Det går inte att se någonting men storleken på vaken ökar varje dag. Men ingen fisk har visat sig. Kommande helg måste jag försöka se om jag kan hitta några fiskar, om det fortfarande finns några som lever...


7 kommentarer:

  1. Lovitovsen är en riktig posare! fast idag så var nog Rådjursbocken stråt vassare:p =)

    SvaraRadera
  2. Vilka häftiga bilder du lyckats ta, superfräckt.

    Kerstin

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Visst är rådjuren fina! Har bara haft besök av dom en gång, som jag märkt vill säga, och då åt dom upp mina tulpaner. Jag tittar helst bara på bilder på dom.
    Ha det riktigt gott!
    Christina

    SvaraRadera
  4. Fina bilder! Såg 6 st rådjur på en åker här brevid oss igår. Där matas dom med gamla äppel!

    SvaraRadera
  5. Riktigt härliga bilder du lyckats få! Rådjuren är fina, men jag är glad att dom inte tycks finnas här hos mig. Inte särskilt kul att få dom i trädgården under våren och sommaren!
    Hoppas dina fiskar har överlevt vintern!!
    Ha det bra / Margot

    SvaraRadera
  6. De hornen var verkligen läckra! Hoppas bara han inte fejar dom på dina träd utan hittar nåt i skogen som duger!
    Glad Påsk o ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  7. jag går också på fiskjakt varje dag. Den här vintern var ju ovantligt hård och jag är rädd att dammen bottenfrös. Håller tummarna för dina fiskar.

    SvaraRadera